23 Mart 2011

LAVANTA KESELERİ

Geçenlerde diktiğim elbisenin kumaşından az bir miktar artınca nasıl değerlendirebilirim diye düşünmeye başladım. Böyle bir huyum var ne yazık ki. Cimrilik mi denir, tutumluluk mu bilmiyorum. Ama elim kesinlikle hiçbir şeyi atmaya gitmiyor. 

Evde nasıl olsa bir işe yarar diye sakladığım karton deterjan kutuları (dergilerimi yerleştirmek için), küçük pizza sosu kapları (boncuk vs koymak için), hediye paketlerinden arta kalan kaplama kağıtları ile kurdeleler (yeterince açık sanırım) ve daha bir sürü ıvır zıvır var.

Kumaş çok az ve uzun ince bir parça olunca seçenek de fazla olmadı tabii. Ben de, öncekilerin kokuları hafiflemiş olduğu için birkaç yeni lavanta kesesi yapmaya karar verdim.

Öncelikle kumaşın el verdiği ölçüde şekiller kestim. En geniş olan yerinden, ikiye katlayınca kareye yakın olacak  biçimde bir dikdörtgen parça; ayrıca birleştirilmek üzere ikişer adet daire ile ikişer de kalp elde edebildim.

Sonra, üzerlerine basit işlemeler yapmak için, sabunla kabaca şekiller çizdim ve o an canım ne renk istiyorsa ona göre işledim. Kalp şekilli olanın üstüne de basit bir çiçek yaptım. 

İşlemeleri tamamlayınca, biraz açıklık kalacak şekilde çevrelerini diktim; ve bıraktığım açıklıktan ters-yüz ederek, kenarları düzelttim.

Açıklıktan içlerini lavantayla doldurdum. Ben evin yakınındaki bir aktardan 100 gr lavantayı 3 Liraya aldım. Beşiktaş ya da Eminönü civarında daha uygun fiyata da bulunabilir belki.

Son olarak da, el dikişiyle açıklıkları kapattım. Ben bu konuda pek becerikli değilim fakat kumaşa ne kadar yakın renkte iplik kullanılırsa, hataları örtmek de o kadar kolay oluyor. 

İtiraf etmeliyim ki, daire ve kalp şeklindekiler için gereğinden fazla zaman harcadım. Hele kalp olanı ters-yüz etmek ve kulakların içine lavanta doldurmak tam bir işkenceydi. Bir daha ki sefere kare/dikdörtgen şekillerinden şaşmayacağım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...