25 Mart 2011

ZEYTİNYAĞLI TAZE BAKLA

Deneyimlerime göre bakla ya çok sevilen, ya da aksine nefret edilen bir sebze türü. Sanırım hafif buruk tadı ve kadifemsi dış dokusu nedeniyle sevmeyenleri oldukça fazla. Aynı sebepten dolayı (kabuğu) şeftaliye dokunamayan arkadaşım bile var!


Anlaşılacağı üzere ben ilk gruba dahilim. Üstelik sonradan yemeye başladığım bamya, pırasa, lahana (kapuska), kereviz...in aksine çocukluğumdan beri bayılırım baklaya. 

Şu sıralar da bakla mevsimi olunca hemen alıp yaptım. Tarif diyerekten çok uzun bir şey yazacak değilim. Herhangi bir zeytinyağlı gibi pişiriliyor. 

Yani:

- Yağı kızdırıp (yarım çay bardağı kadar)...
- Soğanı pembeleştirdikten sonra (orta boy ve piyazlık doğranmış halde)...
- Temizlenmiş baklaları tencereye koyup (1 kg)...
- Üzerine şekerini (silme 1 çorba kaşığı) ve tuzunu (ağız tadına göre) serpiştirip...
- Kaynamış suyu da (500 ml kadar) ekliyor...
- Kısık ateşte baklalar yumuşayıncaya kadar (~ yarım saat) pişirip...
- Son on dakikada içine kıyılmış dereotu (yarım demet) atmayı da unutmuyorsunuz.

Hepsi bu kadar. Sonra soğumasını bekleyip, üzerine de -resimde yok ama- şöyle cömert bir kaşık yoğurt ekleyip, birkaç dal da taze dereotuyla süsleyip afiyetle yiyorsunuz.

2 yorum:

  1. merhabalaar:)
    nasıl güzel bir sayfadır bu böyle:)
    ellerinize emeklerinize sağlık..
    hayran kaldım çalışmalarınıza...
    seve seve izleyiciniz oldum hemen..
    bende sizi bekliyorum nacizane sayfama...
    gönül dolusu sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldiniz!
    Blogumu beğendiğinize çok sevindim. Ama sizin tarifleriniz yanında benimkilerin esamesi bile okunmaz. Bundan sonra ben de sizi takipteyim ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...