25 Mart 2014

BEBEK ALIŞVERİŞİ 1 {HAVUZLU HAN}

Doğuma 3 ay kalana kadar hiçbir hazırlık yapmayan ben, o tarihte bir panikle silkinip, kızımızın ihtiyaçlarını ufak ufak toparlamaya başladım. Sadece satın alınacak şeyler olsa yine bir sorun yoktu tabii; ama aklımda ve hayalimde, kendim yapmak istediğim o kadar çok şey vardı ki, daha da el atmasam, hayatta doğuma kadar yetişmezdi herhalde!

En son, küçük kardeşim doğduğunda (20 küsur yıl önce), annem ve anneannemle birlikte Eminönü taraflarında bir yere gidip, bütün ihtiyaçlarını oradan aldığımızı hayal meyal hatırlıyordum. İnternette aratınca, buranın büyük ihtimalle Havuzlu Han olduğu sonucuna ulaştım.

Forumlarda ve bloglarda birbiriyle çelişkili ifadelere rastlayınca şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Bir grup "mükemmel bir yer; aradığımız her şeyi bulduk; hem çok kaliteli, hem de müthiş ucuz" derken; ikinci bir grup ise "gitmeye değmez; çok kaliteli ürünler yok; çok da ucuz sayılmaz" yazıyordu!

Kumaş ve yün bakmak için her halükarda o tarafa gideceğimden ve daha önemlisi gitmesem aklımda kalacağından emin olduğumdan (benimki de bu tür bir manyaklık!) bir günümü ayırıp, Mahmutpaşa yollarına düştüm.

Ne zaman gitmeli?
Pazar günü kapalı olduğunu okudum ama satıcılara sormak aklıma gelmedi doğrusu. Açık olsa bile, kesinlikle hafta sonu gitmemenizi tavsiye ederim. Ben hafta içi öğlen saatlerinde gitmeme rağmen, Han'ın kendisi değil ama, sokaklar feci kalabalıktı. Herkes dip dibe yürüyordu ve acil bir durum olsa, insanların panikle birbirini ezebileceğini düşünerek dehşete kapıldım.

Nasıl gidilir?
Eminönü'ne bir şekilde ulaştığınızı varsayarsak, Mısır Çarşısı civarına geldiğinizde ya peynirci ve balıkçıların olduğu Tahmis Sokak'tan ya da çarşının arka kapısından çıkıp, Sabuncu Hanı Sokak'a girerek, yol bitene kadar dümdüz yukarı çıkın. Yol bitince sola dönüp Hacı Küçük Sokak'a girip, yine dümdüz yürüdüğünüzde, biraz ileride, sağda Han'ın girişlerinden birini göreceksiniz.


Neler var?
6-7 katlı, döne döne inilip-çıkılan bir yer burası. En alt kat, Bebe Çeyiz Sarayı adında, süpermarket gibi bir yer. Bir alışveriş arabası alıp, tıpkı bir markette gibi dolanarak ve beğendiklerinizi toparlayarak, son adımda her şeyi tek bir yerden ödeyip çıkıyorsunuz. Üst katlarda ise bağımsız dükkanlar mevcut.


Bebek bakımı, giyimi, odası, hediyeliği, anne bakımı ve giyimi ile ilgili aklınıza gelebilecek her türlü şey gerçekten de var, haklarını yememek lazım. Markalar çok çeşitli. Adlarını hiç duymadığım küçük işletmelerden, Chicco ve Mothercare'a (fazla değil) kadar ürünler gördüm. Araba, park yatak vb modellerde de bilindik markalar yer alıyor.

İlk etapta beşiğimiz ve ana kucağımız kuzenlerimizden geleceği, bebek arabası için ise biraz beklemek istediğimiz için, bu gruba hiç bakmadığımı söylemeliyim. Yani kalite ve fiyatlar konusunda yorum yapamayacağım.

Kıyafetlere gelirsek, konuştuğum herkes, "ilk 3 ay bebekler sadece body ve tulumla yaşıyor; sakın aldanıp bir sürü cicili-bicili kıyafet alma" diye uyardığı için, gözüm hep bunları aradı. Kollu-kolsuz-bacaklı-bacaksız body'ler çok çeşitli ve fiyatları da genelde uygun (4-5 TL'den başlıyor). Ancak gündelik tulum (kollu, bacaklı, patikli) neredeyse yok gibi. Olanlar ya fazla süslü-püslü ya da fiyatları çok da ucuz değil (15-20 TL'den başlıyor). Eski tip zıbınlara da rastladım ama sanırım artık kimse zıbın giydirmiyor. Ben de almadım hiç açıkçası.

Sağlık ve bakım ürünleri konusunda da yine bol çeşit söz konusu. Philips, Dr. Browns, Bübchen, Chicco, Sebamed, Johnson, Nivea ve aklıma gelmeyen çeşitli diğer markaların tek ve set halinde krem, yağ, şampuan, biberon, emzik vs'si sürüsüne bereket. Fiyatlar internete göre birkaç lira daha ucuz gibi ama öyle aman aman indirimler söz konusu değil açıkçası.

Hastane ve mevlit hediyelikleri de yine dükkanlardan dolup taşıyor. Kapı süsleri, küçük fotoğraf çerçeveleri, biblolar vs fazlasıyla var; ama benim zevkime hitap etmediler pek. Yine de renklerle zevklerin tartışılamayacağını bildiğimden herkesin kişisel tercihi demekle yetiniyorum. Fiyatları konusunda da bilgi almadım ne yazık ki!

Neler aldım?
Dediğim gibi, fiyatlar öyle aman aman düşük değil. Bazı şeylerle ihtiyacımız olmadığı için ilgilenmedim; birtakım şeyler de benim zevkime uygun değildi. Yine de, sırf oraya kadar gidip de hiçbir şey almamayı kendime yediremediğim için birkaç parça bir şey aldım.

Hep body-tulum olmasın diye, üç adet altlı-üstlü pijama takımı aldım mesela. Bir pembe-beyaz, bir sarı-beyaz çizgili, bir de puantiyeli. Takımı 10 TL'ydi. Markayı tanımıyorum fakat kumaşlar %100 pamuklu ve kaliteli gözüküyor.



Bir de, Chicco'nun tırnak makası, tarak-fırça ve burun aspiratörü ile bir adet emziğini aldım. Emzik tamamen silikon olduğu için, ek yerinden kirlenme vs söz konusu olmadığına dair internette olumlu yorumlar okumuştum.


Sonuç: Gitmeye değer mi?
Benim gibi, "gitmezsem aklım kalır" diyenlerdenseniz, vaktiniz de varsa, çok geçe bırakmadan ve mutlaka hafta içi erken saatleri tercih ederekten gidebilirsiniz. Ama gidemezseniz de çok fazla kendinizi yiyip bitirmeyin.

Ben gitmişken Kürkçü Han'dan battaniye yapmak için yün ve Bursa Pazarı'ndan da örtü yapmak için kumaş aldım. O yüzden gittiğime pişman olmadım. Fakat mesafe uzak olduğundan, gün sonunda haşadım çıkmıştı diyebilirim. Çok fazla ve büyük parçalar almayı planlıyorsanız, mutlaka birisiyle/birileriyle ve arabalı olarak gidin. Otopark nerede, nasıl bulunabilir bilmiyorum ama elbet bir yolu vardır.

Upuzuuun bir yazı oldu, farkındayım. Umarım bebek bekleyenlere biraz olsun yardımcı olabilmişimdir...

5 yorum:

  1. Ben annemle gitmiştim hamileyken..hoşuma gitmişti ama yorulmuştum karmaşıktı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tek başıma ve uzuuun bir günün sonunda gittim. Belki de o yüzden bir şey anlamamışımdır! Karışık olduğu konusunda ise çok haklısın!!!

      Sil
    2. bol çeşit uygun fiyat mahmutpaşa yokuşu herriyet çarşısı zemin kat karidor sonu www.bebekhatti.com.tr de

      Sil
  2. En iyi fiyatlar havuzluhan girişin hemen altındaki mağaza(bebekistan) asansörün hemen yanı başındaki köşe mağaza ahmet beye çok teşekkür ediyorum ilgi ve alakasından dolayı

    YanıtlaSil
  3. www.camasirpijama.com sitesinden tüm lohusa pijama sabahlık gecelik setlerimi, emzirme sütyeni, emzirme atleti ve hamile külodu modellerimi aldım. 40 dan fazla marka arasından seçiminizi yapıyorsunuz. 2 güne elime ulaştı fiyatlarıda çok uygun. Boşuna karnınız burnunuzda elinizde poşetler Eminönü'nün kalabalığına girmeye gerek yok.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...