25 Mart 2014

BEBEK ALIŞVERİŞİ 1 {HAVUZLU HAN}

Doğuma 3 ay kalana kadar hiçbir hazırlık yapmayan ben, o tarihte bir panikle silkinip, kızımızın ihtiyaçlarını ufak ufak toparlamaya başladım. Sadece satın alınacak şeyler olsa yine bir sorun yoktu tabii; ama aklımda ve hayalimde, kendim yapmak istediğim o kadar çok şey vardı ki, daha da el atmasam, hayatta doğuma kadar yetişmezdi herhalde!

En son, küçük kardeşim doğduğunda (20 küsur yıl önce), annem ve anneannemle birlikte Eminönü taraflarında bir yere gidip, bütün ihtiyaçlarını oradan aldığımızı hayal meyal hatırlıyordum. İnternette aratınca, buranın büyük ihtimalle Havuzlu Han olduğu sonucuna ulaştım.

Forumlarda ve bloglarda birbiriyle çelişkili ifadelere rastlayınca şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Bir grup "mükemmel bir yer; aradığımız her şeyi bulduk; hem çok kaliteli, hem de müthiş ucuz" derken; ikinci bir grup ise "gitmeye değmez; çok kaliteli ürünler yok; çok da ucuz sayılmaz" yazıyordu!

Kumaş ve yün bakmak için her halükarda o tarafa gideceğimden ve daha önemlisi gitmesem aklımda kalacağından emin olduğumdan (benimki de bu tür bir manyaklık!) bir günümü ayırıp, Mahmutpaşa yollarına düştüm.

Ne zaman gitmeli?
Pazar günü kapalı olduğunu okudum ama satıcılara sormak aklıma gelmedi doğrusu. Açık olsa bile, kesinlikle hafta sonu gitmemenizi tavsiye ederim. Ben hafta içi öğlen saatlerinde gitmeme rağmen, Han'ın kendisi değil ama, sokaklar feci kalabalıktı. Herkes dip dibe yürüyordu ve acil bir durum olsa, insanların panikle birbirini ezebileceğini düşünerek dehşete kapıldım.

Nasıl gidilir?
Eminönü'ne bir şekilde ulaştığınızı varsayarsak, Mısır Çarşısı civarına geldiğinizde ya peynirci ve balıkçıların olduğu Tahmis Sokak'tan ya da çarşının arka kapısından çıkıp, Sabuncu Hanı Sokak'a girerek, yol bitene kadar dümdüz yukarı çıkın. Yol bitince sola dönüp Hacı Küçük Sokak'a girip, yine dümdüz yürüdüğünüzde, biraz ileride, sağda Han'ın girişlerinden birini göreceksiniz.


Neler var?
6-7 katlı, döne döne inilip-çıkılan bir yer burası. En alt kat, Bebe Çeyiz Sarayı adında, süpermarket gibi bir yer. Bir alışveriş arabası alıp, tıpkı bir markette gibi dolanarak ve beğendiklerinizi toparlayarak, son adımda her şeyi tek bir yerden ödeyip çıkıyorsunuz. Üst katlarda ise bağımsız dükkanlar mevcut.


Bebek bakımı, giyimi, odası, hediyeliği, anne bakımı ve giyimi ile ilgili aklınıza gelebilecek her türlü şey gerçekten de var, haklarını yememek lazım. Markalar çok çeşitli. Adlarını hiç duymadığım küçük işletmelerden, Chicco ve Mothercare'a (fazla değil) kadar ürünler gördüm. Araba, park yatak vb modellerde de bilindik markalar yer alıyor.

İlk etapta beşiğimiz ve ana kucağımız kuzenlerimizden geleceği, bebek arabası için ise biraz beklemek istediğimiz için, bu gruba hiç bakmadığımı söylemeliyim. Yani kalite ve fiyatlar konusunda yorum yapamayacağım.

Kıyafetlere gelirsek, konuştuğum herkes, "ilk 3 ay bebekler sadece body ve tulumla yaşıyor; sakın aldanıp bir sürü cicili-bicili kıyafet alma" diye uyardığı için, gözüm hep bunları aradı. Kollu-kolsuz-bacaklı-bacaksız body'ler çok çeşitli ve fiyatları da genelde uygun (4-5 TL'den başlıyor). Ancak gündelik tulum (kollu, bacaklı, patikli) neredeyse yok gibi. Olanlar ya fazla süslü-püslü ya da fiyatları çok da ucuz değil (15-20 TL'den başlıyor). Eski tip zıbınlara da rastladım ama sanırım artık kimse zıbın giydirmiyor. Ben de almadım hiç açıkçası.

Sağlık ve bakım ürünleri konusunda da yine bol çeşit söz konusu. Philips, Dr. Browns, Bübchen, Chicco, Sebamed, Johnson, Nivea ve aklıma gelmeyen çeşitli diğer markaların tek ve set halinde krem, yağ, şampuan, biberon, emzik vs'si sürüsüne bereket. Fiyatlar internete göre birkaç lira daha ucuz gibi ama öyle aman aman indirimler söz konusu değil açıkçası.

Hastane ve mevlit hediyelikleri de yine dükkanlardan dolup taşıyor. Kapı süsleri, küçük fotoğraf çerçeveleri, biblolar vs fazlasıyla var; ama benim zevkime hitap etmediler pek. Yine de renklerle zevklerin tartışılamayacağını bildiğimden herkesin kişisel tercihi demekle yetiniyorum. Fiyatları konusunda da bilgi almadım ne yazık ki!

Neler aldım?
Dediğim gibi, fiyatlar öyle aman aman düşük değil. Bazı şeylerle ihtiyacımız olmadığı için ilgilenmedim; birtakım şeyler de benim zevkime uygun değildi. Yine de, sırf oraya kadar gidip de hiçbir şey almamayı kendime yediremediğim için birkaç parça bir şey aldım.

Hep body-tulum olmasın diye, üç adet altlı-üstlü pijama takımı aldım mesela. Bir pembe-beyaz, bir sarı-beyaz çizgili, bir de puantiyeli. Takımı 10 TL'ydi. Markayı tanımıyorum fakat kumaşlar %100 pamuklu ve kaliteli gözüküyor.



Bir de, Chicco'nun tırnak makası, tarak-fırça ve burun aspiratörü ile bir adet emziğini aldım. Emzik tamamen silikon olduğu için, ek yerinden kirlenme vs söz konusu olmadığına dair internette olumlu yorumlar okumuştum.


Sonuç: Gitmeye değer mi?
Benim gibi, "gitmezsem aklım kalır" diyenlerdenseniz, vaktiniz de varsa, çok geçe bırakmadan ve mutlaka hafta içi erken saatleri tercih ederekten gidebilirsiniz. Ama gidemezseniz de çok fazla kendinizi yiyip bitirmeyin.

Ben gitmişken Kürkçü Han'dan battaniye yapmak için yün ve Bursa Pazarı'ndan da örtü yapmak için kumaş aldım. O yüzden gittiğime pişman olmadım. Fakat mesafe uzak olduğundan, gün sonunda haşadım çıkmıştı diyebilirim. Çok fazla ve büyük parçalar almayı planlıyorsanız, mutlaka birisiyle/birileriyle ve arabalı olarak gidin. Otopark nerede, nasıl bulunabilir bilmiyorum ama elbet bir yolu vardır.

Upuzuuun bir yazı oldu, farkındayım. Umarım bebek bekleyenlere biraz olsun yardımcı olabilmişimdir...

17 yorum:

  1. Ben annemle gitmiştim hamileyken..hoşuma gitmişti ama yorulmuştum karmaşıktı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tek başıma ve uzuuun bir günün sonunda gittim. Belki de o yüzden bir şey anlamamışımdır! Karışık olduğu konusunda ise çok haklısın!!!

      Sil
    2. bol çeşit uygun fiyat mahmutpaşa yokuşu herriyet çarşısı zemin kat karidor sonu www.bebekhatti.com.tr de

      Sil
  2. En iyi fiyatlar havuzluhan girişin hemen altındaki mağaza(bebekistan) asansörün hemen yanı başındaki köşe mağaza ahmet beye çok teşekkür ediyorum ilgi ve alakasından dolayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası forumlarda yazanlara bakmadan pek gidip alışveriş yapmam ama yazınızı okuyunca bebekistan a gittim gerçekten çok fazla çeşit var ve minik kızıma bir sürü kıyafet aldım özellikle alttan çıtçıtlı bodyler minik bebeğimin hassas teni için yapılmış sanki bir sürü alışveriş yaptım fiyatları da çok uygundu tavsiyeniz için teşekkürler

      Sil
  3. www.camasirpijama.com sitesinden tüm lohusa pijama sabahlık gecelik setlerimi, emzirme sütyeni, emzirme atleti ve hamile külodu modellerimi aldım. 40 dan fazla marka arasından seçiminizi yapıyorsunuz. 2 güne elime ulaştı fiyatlarıda çok uygun. Boşuna karnınız burnunuzda elinizde poşetler Eminönü'nün kalabalığına girmeye gerek yok.

    YanıtlaSil
  4. Eşimle yeni doğacak bebeğimiz için havuzlu han geldik. Bütün mağazaları saatlerce gezdik dolaştık. En sonunda Bebekistan mağazasından 1500 tl ye yakın alışveriş yaptık. Fiyatları ve ürün çeşitliliği bizim hoşumuza gitti. Herkeze tavsiye ederiz. Çalışan arkadaşlarda bizimle çok güzel ilgilendi.

    YanıtlaSil
  5. bende pazaretesi günü gittim cok olumsuz da konusan fakat olumluda konusan yorumlar gördüm yakın cevrem özellikle tavsiye etti ve gittim.üst katlardan dolasarak en asagıya indim -3.kat bebe ceyiz sarayı mağazasına ama cıkmam mümkün olmadı tüm katı bebek market seklinde yapmıslar market arabasıyla mağaza mağaza gezip gercekten cok güzel ürünler aldım ,mesela hastane cıkısı icin bile tek mağaza ayırmıslar,chıcco,azız bebe gibi ürünlerde oldukca uygun fiyata ürünler buldum bebek arabalarındada cok güzel markalar vardı malesef daha önce ben almıstım arabamı ama aynı arabayı daha düsük fiyata orda görünce gercekten cok üzüldüm .Ama diğer kalan tüm eksiklerimi rahatca tamamlayıp alısverisimi yaptım nakite %10 indirim yaptılar ek olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç memnun kalmadım bebeçeyiz mağazasından. Bir ürün soruyorsun ne ilgilenen var ne bir soruna muhattap olacak bir personel var. Ortada gezinen birileri var ama hepsi kendi havasında. Bayan elemanlar bir tarafta sohbette. Bazı erkek elemanlar telefon elinde. Çok lakayit geldi bana firma çalışanları. Firma sahibi kimse iyi bir denetimden geçirmeli çalışanlarını.

      Sil
  6. Merhaba ben 2 çocuğum içinde alışverişimi www.mybunnybabyshop.com adresinden online yapıyorum. Organik ve cok kaliteli ürünleri hemde %50 indirimdeler şimdi. Herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  7. Şu eminönün deki meşhur havuzlu han bir cumartesi günü eşim annem ve ben gittik. Hava biraz soğuktu pek insan kalabalığı yoktu. Mağazaları tek tek gezdik fiyatlar pahalı olan da var ucuz olanda var. Tekstil ürünleri kalite ve fiyat bakımından bize -1. KATTA Asansörün hemen yanında bulunan Bebekistan firmasında karar kılmamıza sebep oldu.Mesela patikli bebek tek alt 3 tanesi 10 tl idi.Hastane çıkışları 45 tl den başlayan fiyatlarla bir sürü çeşit var bütçenize ve zevkinize göre.Tulumlar var mesela kendineden eldivenli ve şapkalı penyeside çok kaliteli geldi bize tam 5 tane aldık o tulumlardan. Kışlık Triko bebek hırkası var 20 tl valla ipini alsan örmeye kalksan o fiyata çıkmaz. Arkadaşlar sağ olsun güzel ilgilendiler bizimle. Yaklaşık 1.700 tl lik bir alış veriş yaptık. Arkadaşların sıcak çaylarınıda içtik sağ olsunlar. Havuzlu Handa Bebekistan firmasını yeni çocuğu olacak anne ve babalara öneririm.

    YanıtlaSil
  8. Pandemiden sonra buradaki yorumlara bakarak bende havuzlu handa Bebekistan firmasina gittim. Benim 2. Çocuğum olduğu için çok fazla bir şey almadim çünkü ilk çocuğumdan çoğu şey vardi. Aşagi yukari 500 tl lik bir aliş veriş yaptim Bebekistan firmasindan. Fiyatlari banada ucuz ve kalteli geldi. Mesela günlük pijamalar 15-20 tl civari. Kaliteli tek altlar 3 tane 20 tl. Müslin battaniyeler 15 tl den başliyor. Kalin peluş battaniyeler 30-45 tl arasi. Semtimde gaziosmanpaşa da bir bebek magazasinda ayni peluş battaniyeye 80 tl dediler burada yari foyatina aldim. Çok güzel seri sonu şapkali tulumlari var renk renk 20 tl. İnternette trendyolda o tarz tulumlar 50 tl. Gerçekten fiyatlari ve kalitesi güzel ürünler satiyor havuzlu handa Bebekistan firmasi. Pandemi sürecinde herkesin ekonomisi sarsildi. Bu süreçte insanlar kuruş hesabi yapar oldu. Ben memnun kaldim. Genç arkadaşlar işletiyor Bebekistan firmasini. Herkese bu zor süreçte Bebekistan firmasini tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  9. Esasında forumlar çok işe yarıyor diyebilirim. Genelde şöyle bir baktım forumda Havuzlu handa dikkat çeken firma Bebekistan Gözüküyordu. Bende Eşimle birlikte birazda pandemi dolayısıyla biraz korkarak gittik havuzlu hana. Han genel olarak sakindi Yukarıdan aşağı doğru fiyat analizi yapa yapa Bebekistan firmasına gittik. Fiyatlar gerçekten piyasa şartlarına ve han genel fiyatlarına göre daha uygun geldi bizede. Babynestler vardı kampanya yapmışlar handa herkeste 120-125 tl civarıydı biz 100 tl ye aldık. Güzel bebek pijamaları vardı 20-25 tl ye. Kampanyalı kendinden eldivenli ve şapkalı Tulumlar vardı bayıldık 20 tl bide fiyatları 8 tane aldık :)Puset örtüsü+puset çarşafı+puset minderi güzel bir tarafı pike bir tarafı poplin kumaş güzel ürünleri vardı. Bayıldım kiremit rengine ondan aldım. Ayrıca puset örtüsü olan tek yerde Bebekistandı orda gördüm. Herkeste klasik örtü ve minder vardı. Çarşafta olması ekstra bence pusetin kendi kılıfını çıkarması zor birde onu korumak amaçlı puset çarşafı olması bir artı Alacaklara Önemle Bebekistandaki Puset örtüsü 3 Lü setine bakmalarını tavsiye ederim. Birde Tek altlar vardı 5 tl ye kampanyalı puantiyeli 3 rengi vardı sanırsam 10 tane aldık onlardanda. Başka Aklıma Gelmiyor bir sürü birşeyler aldık 1200 tl civarı tuttu. Güzelde ilgilendi arkadaşlar sağolsunlar. Birerde çay ikram ettiler. :) Gideceklere Tavsiyem öyle çok para vermelerine gerek yok Havuzlu handaki başka mağazalarda bir sürü gereksiz ve pahalı şey var ki hiç gerek yok sakın sakın almayın. Hele 20 TL diye bir mağazaya girdik Elif bebeydi sanırsam içerde bir ürün fiyatı sordum aman Allahım ufacık bir takım 175 tl de 150 tl olur dediler hemen kaçtım. Orada her kapıya konan ucuz şeye aldanmayın içeri çekip sizi yolmaya çalışan esnaf dolu ne yazık ki. Ben uygun ve kaliteli yerden alış veriş yaptığımı sanıyorum. Karar sizin. Fikir verdiysem ne mutlu bana.

    YanıtlaSil
  10. Bu hayat pahalılığında aklınız varsa çocuk kesinlikle yapmayın. Yaptiysanizda havuzlu hana kesinlikle gitmeyin ufacik bir bebek bodisi 20 tl 10 hastane çikişi 300 tl bir battaniye 100 tl siz şakamisiniz ya burasi eminönü. Size tavsiyem kesinlikle gitmeyin havuzlu hana avını bekleyen aç kurt gibi esnaf kapilarda sizi avlamak için pusu atmış resmen. Yol parasi dünyanın parasi olmuş, 1 simit 3.5tl, döner dürüm 25 tl bu ne kardeşim ya. Sizeen yakin bebek magazasindan ihtiyaci kadar alin bence. Bu hayat pahaliliginda enayi gibi havuzlu hana gidip kaziklanmayin size tavsiyem.

    YanıtlaSil
  11. Havuzlu han hiç ucuz değil. Vaktinizi ve paranızı boşuna harcamayın bence. Gidin kendi semtinizdeki esnaftan alın 5 lira fazla alirsınız belki ama gene havuzlu hana gelmekten daha ekonomik olur. Esnaf gerçekten acımasız fiyatlar veriyor. Kapılarda bekleyip buyrun hoş geldiniz diye içeriye çekiyorlar sonrası hüsran. Elif bebeye girdim herşey 30 tl diye mesela bir hastane çıkışı sordum 350 tl bir battanye sordum 200 tl bir tulum ya 120 tl olur mu arkadaş? Burası mothercare değil eminönü siz iyimisiniz ya. Anında kaçtım ve direk havuzlu handan çıktım. Kendi semtimden ufak ufak ihtiyacım kadar almaya karar verdim. Yazık bu hayat pahalılığında aklınız var ise havuzlu handan uzak durun. Kazıklanmak istemiyorsanız tabi.

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar.Yukarıda yazan arkadaşlara katılıyorum. Bu hayat pahalılığında en son gidilecek yer bence havuzlu han. O kadar pahalı ki e-bebek ve civil den daha pahalı. Önceden eminönü ucuzdu şimdi avmler den daha pahalı. Hem de oraya ulaşmak için dünyanın yol parasını veriyorsun hem de daha pahalı fiyatlara ürün alıyorsun hiç akıl karı değil. Birde arabanız ile geliyorsanız otopark sıkıntısı da cabası yakın yerde otopark yok. Alışveriş yapsanız eşiniz hamile elinizdeki poşetlerle perişan olursunuz. Esnaflar resmen akbaba sizi bir av olarak bekliyorlar kapılarda kapıda dümenden herşey 50 tl diye içeri çekiyorlar sonra 2 ürünün fiyatını soruyorsunuz fiyatları duyunca ağzınız açık kalıyor. birde peşin ödeme olacakmış. millet bu devirde nakit parayı nerden bulsunda size versin. kesinlikle gitmeyin paranıza yazık vaktinize yazık. Aklınız var ise e-bebek,civil yada internetten alın herşeyinizi. Handa Ayrıca esnaflar sigara içiyor,tuvaletlerde paralı ve rezil durumda.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...