17 Mayıs 2013

KIRMIZI ELBİSE

Bu elbiseyi 10-15 gün kadar önce dikip bitirmeme rağmen, havaların azizliği nedeniyle bir türlü giymek kısmet olmadı. Kumaş oldukça eskilerden, yeni aldıklarımı kullanmaya henüz vakit bulamadım. Alacalı/çiçek desenli, rengarenk bir keten-pamuk karışımı. 


Model ise Burda Pratik Dikiş'in İlkbahar-Yaz 2012 sayısındaki 1D'nin bir çeşitlemesi. Patronun kendisinde tüm parçalar (roba, orta bölüm, etek) ortadan iki parça halinde kesiliyor. Ama benim kumaşım çok desenli olduğu için, patronları kumaş katında kesip, deseni bozmamayı tercih ettim. Bir de beldeki lastik tüneli yapamadım. Gerçi sonradan iyi ki olmamış dedim, çünkü böylece iki farklı şekilde kullanabilme imkanım oldu.


Bu sefer sebat ettim ve tüm dikişleri makinede sürfile yaptım. Yine de, ne kadar özensem de, overlok makinesi temizliğinde olmadı. Kumaşın çok saçaklanan bir yapıda olması da biraz şansızlıktı elbet.


Ara ara overlok makinesi alsam mı diye aklım gidiyor. Sonra "gerekli de değil aslında" deyip kaçıyorum. Biraz, evi daha da kalabalıklaştırmama kaygısı, biraz beceremem korkusu da eklenmiyor değil tabii.

Kullananlar ve kullanmayanlar, ne dersiniz? Sizce gerekli mi? Kullanımı çok mu zor? Ve tabii hangi markayı tavsiye edersiniz? 

8 yorum:

  1. Güle güle giyim şahane olmuş.benim bir sorum var size.burda prtaikte model çok ama çoğunun yanında orjinal kalıp verilmemiştir yzıyor.nasıl kullanıyoruz peki o modelleri ?çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Elbisemi beğenmenize çok sevindim.
      Sorunuza ne yazık ki bir cevabım yok. Pratik Dikiş'in sadece bir sayısı var elimde (yazıda bahsettiğim sayı). Onda da böyle bir ibare yok açıkçası.
      Umarım yorumunuzu okuyan başka bir izleyicim yanıtlayabilir sorunuzu.

      Sil
  2. Sadece bir kaç modelin kalıbı verilmiş.teşekkür ederim .güncellemelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.(Cemile)

    YanıtlaSil
  3. Elbiseler kesinlikle en sevdiğim giysi tipi.Ama malum emzirdiğim için çok tercih edemiyorum.ÇOk güzel olmuş canım,ellerine sağlık.Beline tünel yapmaman iyi olmuş,her iki türlü de ayrı güzel,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aslında yeni yeni alışmaya başlıyorum elbiselere. Eskiden bir kot bir tişört şeklinde takılırdım. Ama artık biraz daha hanım hanımcık olma hevesindeyim :)

      Sil
  4. Bende kalibini cikardim bir ha

    YanıtlaSil
  5. Bende bir hafta unce bu kalibi cikardim daha bicmeye zaman bulamadim bu model gecen yildan beri aklimda ,benimde kumasim desenli ben de kumas katina getirip bicmeyi yani tekparca olarak bicmeyi dusunuyordum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kumaş desenli olunca en mantıklısı kumaş katında biçmek gibi gözüküyor. Fakat ben aynı kalıpla bir de, farklı renk ya da desenlerle blok etkisi yaratacak bir bluz dikmeyi planlıyorum. Bakalım ne zamana hazır olur?!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...