14 Mayıs 2013

CUMARTESİ {BAKIRKÖY} PAZARI

Geçtiğimiz Cumartesi, güzel havayı fırsat bilip, uzun zamandır görmek istediğim Bakırköy Pazarı'na gittim. Daha önce Cuma Pazarı'nda karşılaştığım birkaç bayan, Bakırköy Pazarı'nı öve öve bitirememişlerdi, ve o günden beri aklımda kalmıştı.

Pazara ulaşım oldukça kolay. Metrobüsle gidecekseniz İncirli durağında indikten sonra, deniz tarafına geçip, akın akın yürüyen insanları (özellikle bayanları) takip etmeniz yeterli. Ya da metronun Bakırköy durağında de inebilirsiniz. 5-10 dakika içinde pazar yerinde oluyorsunuz.

Pazarın oldukça büyük bir alana kurulduğunu itiraf etmeliyim. Benim aklımda sadece kumaş ve dikişle alakalı şeyler olduğu için, giyim, sebze-meyve, vs tezgahlarına neredeyse hiç bakmadım. Yine de kumaş bölümüne ulaşmam 10 dakikamı aldı diyebilirim. Tabii bunda pazarın inanılmaz kalabalık olmasının da büyük etkisi vardı. Bir an, "acil bir durum olsa herkes birbirini ezer" diye düşünmeden edemedim!

Fakat büyük bir hevesle gittiğim Bakırköy Pazarı, ne yazık ki beni hayal kırıklığına uğrattı. Bu kadar büyük bir pazara oranla, kumaş bölümü çok küçüktü, üstelik daha çok top kumaş satıcıları vardı. Parça kumaşların çoğu ise bana hiç hitap etmeyen rengarenk şifonlar ve satenlerden oluşuyordu. Ve fiyatlar oldukça yüksekti. 

Yüksek derken, tabii ki bir dükkanla değil, Cuma ve Çarşamba pazarlarıyla karşılaştırıyorum. Eski yazılarıma bakarsanız, 1 TL'ye bile çok hoş parçalar aldığımı görebilirsiniz. Bakırköy'de ise 5 TL'nin altında düzgün bir şey pek bulamadım (bir yerden sonra şevkimi kaybedip, çok da detaylı bakmadığımı söylemeliyim). Yan malzemeler olarak ise, az miktarda iplik ve düğme; çokça da dantel vb yakalar, kurdeleler vardı. 

Bir saate yakın dolandıktan sonra, oraya kadar gidip hiçbir şey almamış olmayı kendime yakıştıramadığım için, sadece gri penye bir kumaş aldım. Üzerinde neon renklerde küçük kırçıllar var. Ne yapacağıma henüz karar vermedim ama "en kötü ihtimalle düzgün bir biçimde keser, eşarp olarak kullanırım" diye düşünüyorum.


Bir pazar yazısını tek bir fotoğrafla geçiştirmek okuyuculara haksızlık olduğu için, birkaç hafta önce, eski dostum Cuma Pazarı'ndan aldığım kumaşları da paylaşayım istedim. İlki, mavi üzerine beyaz desenli pamuklu bir kumaş. Çift en ve yaklaşık 2 metrelik bir parça. Bundan bluz veya elbise yapacağım. Fiyatı: 2 TL.


İkincisi rengarenk, üçgen desenlerden oluşan bir başka pamuklu. İlkinden biraz daha ince. Boyutları aşağı yukarı aynı. Bu kadar büyük desenli bir kumaştan giysi yapmam diye düşündüm ama bilmiyorum. Fiyatı: 2 TL.


Aşağıdakilerin ise tanesi 50 kuruştu. Boyutları farklı ama genelde 30x50 cm gibiler, ve ince pamuklular. Bu kadar küçük parçalarla ne yapılabileceği konusunda en ufak bir fikrim yok. Ama rengarenk, şeker gibilerdi; dayanamadım.


Siz ne dersiniz, bu kadar küçük parçalarla ne yapılabilir? 

6 yorum:

  1. ben İstanbul'da yaşarken Bahçelievler'de oturuyordum. o yüzden Cumartesi pazarını avucumun içi gibi bilirim. eskiden daha az kumaşçı vardı ama son zamanlarda 100'ün üzerinde kumaş tezgahı oluyordu. hava mı kötüydü acaba? neyse ben buralarda 3 kumaşçı dükkanı ve fahiş fiyatlarla hiçbirşey alamazken, ordaki pazarların en kötüsüne bile fitim şu anda. tadını çıkar :))
    bu arada ufak parçaların desenleri çok güzel. birleştirip, elyafla astarlarsan güzel bir örtü olabilir. ya da bebek battaniyesi. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Cuma Pazarı'na alışkın olduğum için biraz memnuniyetsiz ayrıldım sanırım. Ama seçenek çok olunca burun kıvırmak çok kolay oluyor tabii!
      Küçük parçalarla ilgili biraz fikir yürütmeye başladım bakalım. Yakın zamanda bir şeyler görürsünüz sanırım ;)

      Sil
  2. 2/7/14 te yine ordayım

    YanıtlaSil
  3. Dünyada böyle bir güzellik varmıydı?yüzlerce insan arasında bir kez,sonra yine,sonra yine karşılaşmak.o mavi gözlere bir daha,bir daha bakmak kadermiydi?Uzun boylu,mavi gözlü ürkek bakışlı,alımlı bayan.inan seni bu saatte ruhumda kalbime en yakın yerde hissediyorum.haftaya aynı saatte yine orda olacağım.seninde orada olacağını hissediyorum.adını,hakkında hiçbişeyi bilmiyorum ama sadece seni düşünüyorum.Çok ilginç bi duygu bu.anlatılamayan,hatta senin de beni böyle bir yöntemle arayacağını düşünmek..okyanusta bi damlayı aramak gibi olsada yine karşılaşacağımızı inan biliyorum.bu nedir bilmiyorum ama anlamak için mutlaka cumartesi pazarına aynı saatte geleceğim.aynı kıyafetle gelirsem büyü devam edermi acaba?görüşürüz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem bilemedim! Umarım blogum hayırlara vesile olur da, birbirinizi bulursunuz... Olur da kavuşursanız, haberdar edin, olur mu :)

      Sil
    2. 2 Ağustos ctesi günü sabah belki onu tekrar görebilirmiyim diye mırıldanırken birden gökyüzü saat 10;00 civarı bulutlandı,bir saat sonra yağan mübarek yağmur bütün düşüncelerimi yıkadı.saatler hızlı hızlı geçerken bu havada gelmeyeceğini, bir hafta sonra da gelmeyeceğini,kaderin bizi hiç umulmadık şekilde karşılaştıracağını ta derinliklerimde hissettim.şimdi bekliyorum,onunda beni aradığını biliyorum.bloğunuzu bana açıp iyi niyetlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...