11 Nisan 2011

BİR KADININ FAZLA KİLOLARIYLA İMTİHANI :-)

Geçen haftaki uzuuun girizgâhtan sonra, "Geleneksel Bahar Diyetim"in 2011 ayağıyla ilgili gelişmeleri de paylaşmak istedim. Böylece hem kendimi motive etmeye devam edip, hem de diyete başlamak isteyenleri gaza getirebilirim belki :-)

Öncelikle şu Dr. Öz'de denk gelip internetten kayıt olduğum programın yalan olduğunu söylemeliyim. İlk birkaç gün iyi niyetle -ve bolca sabırla- tüm yediğimi/içtiğimi listelerden seçerek girmeye çalıştım. Fakat hem listeler bize pek uygun değil (genel olarak Amerikan halkını hedef alan bir çalışmada zeytinyağlı pırasaya rastlayamıyorsunuz mesela); hem de arama-seçme-kaydetme işlemleri bir ömür alıyor. 

Peki neler yaptım?

- Pazartesi'den başlayarak, beslenmemi 3 ana, 3 ara öğün düzenine adapte etmeye çalıştım (her zaman başarılı olamadım!). Yani sabah-öğle-akşam ve kuşluk-ikindi-yatmadan önce şeklinde 6 öğünüm oldu. Bunlarda sırasıyla şunları yedim: 
  • Kahvaltı: Dönüşümlü olarak 1 kase tam tahıl gevreği (yarı-yağlı süt ve 1 yemek kaşığı kadar kuru yaban mersiniyle)+1 dilim kepek ekmeği üzerinde labne veya 2 dilim kepek ekmeği+beyaz peynir+domates/salatalık+birkaç zeytin
  • Kuşluk: Fındık/ceviz veya birkaç bisküvi
  • Öğle: İşyerinde ne yemek çıktıysa (genelde etli bir şeyler oluyor) -tatlı hariç- veya sandviç
  • İkindi: Kuşlukla benzer ya da öğle yemeğinden kalan meyve
  • Akşam: Evde zeytinyağlı ne piştiyse (geçen hafta türlü ve pırasa vardı mesela)+pilav/makarna (tereyağsız ve ağır soslar olmadan)+yoğurt/cacık/salata
  • Saat 21:00 gibi: 1 elma/portakal/armut veya yeşil çayın yanında birkaç bisküvi
  • Gün boyunca 1.5 litreye yakın su içmeye çalıştım (ki benim için en zoru bu oldu; vücudumun suya ihtiyacı olmaması mümkün mü? nitekim, her su içişimden sonra tuvalete gidiyorum zaten!
  • Pazar günü ise kendime izin verdim. Kahvaltıda sucuklu yumurta, akşam yemeğinde rakı-balık, ardından da  keşkül yedim (pişman değilim. senelerdir diyet yaparım, şimdiye kadar Pazar kaçamağı hiçbir sorun teşkil etmedi!)

- Ayrıca -kendim bile inanamadım ama- öyle ya da böyle 4 gün bir şekilde hareket etmeyi başardım:
  • Pazartesi: Evi baştan sona yarım saat boyunca yürüdüm (görenler deli demesin diye perdeleri kapamak zorunda kaldım) şu alet üzerinde bel/karın çalıştırdım
  • Salı: Spor amaçlı olmasa da üç-dört saat yürüdüm (bir işe yaramıştır değil mi?)
  • Çarşamba: Seneler önce aldığım egzersiz DVD'si eşliğinde kardiyo-karın-bacak hareketleri yaptım (şaka maka beyağı ter döktüm)
  • Perşembe: Ev yürüyüşü ve bel kıvırmacaya devam ettim :-)

 - Selülit için ise:
  • Çok sevdiğim kahveyi günde bir adede indirdim (ühü...)
  • Watsons'dan aldığım masaj aletini her banyoda kullandım
  • Yine her banyodan sonra cildimi nemlendirdim (özel bir ürün kullanmadım; küçük bir servete mal olmayan, etkili bir ürün bilenler paylaşırsa sevinirim)

-Tüm bunlar sonunda  ise... trampetler çalsın... heyecan dorukta... Başlarken:
  • Kilom: 61'di. İlk haftanın gazı ve yoğun sporun etkisiyle 60 oldum bile!
  • Ölçülerim: 90-75-97 idi; 89 (ki zaten buradan kaybetmek istemiyorum)-72 (şişkinliğim indi daha çok herhalde)-97 (nasıl yani?!) oldu!
  • Başlarken de çok ciddi bir selülit sorunum yoktu ama olanlarda da henüz belirgin bir iyileşme görmedim.
  • Ama en önemlisi ise bu kadarcık zamanda bile kendimi daha zinde hissetmeye başladım!

İşte bir haftalık diyet maceramın özeti böyle. Güya bu hafta kısacık yazacaktım; yine uzatmışım, umarım sıkılmamışsınızdır. 

* "Diyet ve Egsersiz Dosyası" nedeniyle "Pazartesi Neşesi"ne ara vermek zorunda kaldım. Kilocuklarımı verip sıkılaşına kadar arşive tık tık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...