16 Şubat 2011

ÇEŞİT ÇEŞİT KİTAP AYRAÇLARI


Geçenlerde Krispy Kreme'den altılı donut almıştık. Beyaz fon üzerine yeşil puantiyeli kutusu öylesine sevimliydi ki, atmaya kıyamadım. Hafta sonunda elime geçince de, bir süredir eksikliğini çektiğim kitap ayraçlarına dönüştürmeye karar verdim.

Malzemeler temel olarak kutunun kapağı (herhangi güzel bir karton olabilir), cetvel, maket bıçağı ve kesme panosu. Süslemek için kullandığım şeyler tamamen yola çıktıktan sonra ortaya çıktı ama isteğe göre kurdeleler, boncuklar, deniz kabukları, düğmeler vb. kullanılabilir.

Nasıl yapıldıklarını anlamak için alim olmaya gerek yoktur sanırım! Kenarlarını düzelttikten sonra (ben en dış sıradaki dairelerin merkezinden geçecek şekilde kestim), istediğiniz gibi parçalara ayırmanız yeterli. Ben biraz çeşitli olsun diye bazılarını sadece ince-uzun (yaklaşık 3 cm ende) kestim; kimisinin ortasına ok şeklinde bir kesik yaptım; bazılarını ise ortadan ikiye katlayıp mıknatıs ekledim.  

Bunun için, pek sipariş vermediğimiz restoranlardan birinin buzdolabı magneti üzerindeki kağıdı soyup (iyice temizlemeyin, birazı kalınca daha kolay yapışıyor) uygun boyuta getirdikten sonra, tutkalla (herhangi bir yapıştırıcı olabilir) kartonun iç taraflarına yapıştırdım.

Ayraçlar bu halleriyle bile güzeldi ama biraz daha süslemek için birinin üstüne yeşile boyadığım bir deniz kabuğu, birine taşlı zımba, ikisine de daha önce yaptığım fimo "denemelerim"den ekledim; daha da sevimli oldular.

Kitap okurken not almayı sevdiğimden -fakat kitapların üstüne yazmaktan hiç hoşlanmadığımdan- ayraç sponsorum olan Krispy Kreme'in logosunun bulunduğu geniş kısma uygun boyutta kağıtlar kesip mandal ekleyerek bir de mini-defter yaptım. 

Gelsin bu soğuk havalarda sıra sıra kitaplar (sırada "Ejderha Dövmeli Kız" var; okuyan var mı, ne düşünüyorsunuz?)...

11 yorum:

  1. hayatıda hiç bu kadar güzel bir site görmemiştim harika ötesi yaptığınız şeyler çok güzel.

    YanıtlaSil
  2. Bu nasıl güzel bir yorum böyle! Kendimden emin olmadığım bu günlerde ilaç gibi geldi hakikaten. Çoook teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  3. kesme panosu arıyorum ben de. singer'de olduğunu öğrendim ama başka da var mı acaba diye ararken burayı buldum.. nereden alsam??? :)

    YanıtlaSil
  4. aa bi de ben de mimar olacağım eğer okulu bitirebilirsem :)

    YanıtlaSil
  5. @guzellikolsun: Öncelikle cevap için bu kadar geç kaldığım için kusura bakma.
    Kesme panosunu ben Şişli'de bir pasajda yer alan Singer bayisinden almıştım. Singer'in sitesinden baktım, yanılmıyorsam şuydu:
    Bilmak Ticaret - Lale Pasajı / Halaskargazi Cd., No:151, Şişli. Pasaja girince solda küçük bir dükkandı.
    Bir de aşağıda verdiğim sitede buldum fakat güvenilirliği vs hakkında bir fikrim yok ne yazıkki!
    [http://www.goblen.com/tr/kirkyamapatchwork---kirkyama-malzemeleri--k]
    Not: Mimarlık eğitiminde de başarılar. Son zamanlar en zorlarıdır (tabii yüksek lisans-doktora yapmayı düşünmüyorsan). Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
  6. çalşmalarınıza bayıldmm :)) çok yaratıcı ve pratik şyler gördum bu siteyi nerden bulduğumu da hala bılmıyorum iyiki varsınz :))
    animasyon böl. öğrencisiym saygılar.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar!
    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Nereden bulduğunuz değil, bulmuş olmanız önemli.
    Her zaman beklerim bundan sonra :)

    YanıtlaSil
  8. çok güzeller bayıldım!!

    YanıtlaSil
  9. Çok tatlılar :) ayraçlara bayılıyorum zaten hele de el yapımı olunca tadından yenmiyor :)
    Zaten sizin gibileri göre göre özendim bende blog açtım :)
    Kolaylıklar dilerim, Bu kalabalık sanal alem ortamında karşılaşmamızdan dolayı memnuniyetimi bildiririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Blog dünyasına da hoş geldiniz. Gerçi benim artık pek vaktim olmuyor ne yazık ki blogumla ilgilenmeye fakat hızlıca da olsa başka arkadaşların yaptıklarına bakmadan edemiyorum. Sizin blogunuz da pek şeker olmuş...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...