12 Ocak 2011

LİMONLARA HAYAT ÖPÜCÜĞÜ

Bitkileri sever misiniz? Ben bayılırım. Çeşit çeşit çiçek/tohum satın almamın yanı sıra, hısım-akrabada beğendim bitkilerden de isterim; her bahara girerken balkon için yeni fideler edinir, kış boyunca topladığım domates tohumlarını ekerim. Birkaç hafta sonra domatesler olgunlaşmaya başlayınca sevinçten çıldırırım. Bitkilerimden birine bir şey olunca da, ne yapacağımı şaşırırım.

Bu yüzden de, birkaç sene önce, tamamen eğlence olsun diye (biraz da meraktan) ektiğim limon çekirdeklerimden filizlenip bugüne kadar dayanabilen üçü, önce böceklenip sonra da sararıp solmaya başlayınca kahroldum.
İnterneti darmaduman ettim; girip çıkmadığım site, okumadığım blog kalmadı. Tavsiyeler üzerine su-zeytinyağı-bulaşık deterjanı ile bir solüsyon hazırlayıp limonlarımın üzerine birkaç kez sıktım. Daha kötüye gitmediler ama iyileşme de göstermediler.

Hafta sonu artık dayanamayıp aklıma gelen en basit şeyi uygulamaya ve sevgili limonlarıma "hamam sefası yaptırmaya" karar verdim. Evde bulduğum sprey başlıklı bir şişe içine içme suyu ve bir damla bulaşık deterjanı koyup çalkaladım ve bunu küçük pamukların üzerine sıkarak tüm yaprakları ve dalları sildim.
Üç şişe sabunlu su, çeyrek paket pamuk ve bir buçuk saat sonra limonlarım çok daha iyi görünüyordu. Bu arada kararan birkaç dalı da budamak zorunda kaldım.
Şimdi nefesimi tuttum bekliyorum. Umarım o küçük canavarlardan sonsuza kadar kurtulabilmişizdir!

Güncelleme {02.03.2011}: Sevgili limonlarıma ilk yardım yapmamın üzerinden iki ay bile geçmeden, müdahalenin sonuçlarını görmeye başladım. Önce biri, sonra diğer ikisi yepyeni yapraklar vererek beni inanılmaz sevindirdiler. Biraz sabır, bolca sevgi ve ilgiyle onları hayata döndürdüğüm için mutluyum, gururluyum :-)

4 yorum:

  1. bu yazıyı okuduğumda sanki annem anlatıyormuş gibi oldum. annem de birsürü tohum biriktirir ve onları diker. balkondaki saksılar çeşit çeşit bitkiyle çiçekle dolu. annem balkondaki bazı bitkilerin ne olduğunu bile bilmiyor. ekmişim bişey ama ne bu bilmiyorum diyor. o da tam bir çiçek aşığı. onunda limonu var ve onunda limonları aynı şekilde oldu . bikaç güne kadar uygulayacak ve şuan bir çare bulduğu için çok mutlu. teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerinden çok zaman geçmiş ama umarım sizin limonlarınız da iyileşmişlerdir. Hala sorun varsa, peyzaj mimarı bir arkadaşım Neemazal diye organik içerikli bir böcek ilacı önermişti. Onu da deneyebilirsiniz.

      Sil
  2. teşekkürler. şimdi daha iyiler yaprak açıyor ama yine de biraz böcek varmış. annem öyle diyor.sanırım toprağını değiştirecek. daha da olmazsa o ilacı deneriz sanıyorum. öneri için de yine teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevgi,
      Temizlemek ne yazık ki kesin çözüm olmuyor, annen haklı. Bahsettiğim ilaç gerçekten işe yarıyor. Tabii ki kullanırken dikkatli olmak gerekiyor!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...