22 Aralık 2010

AŞKA FIRSAT VER

“Aşka Fırsat Ver / L’Âge de Raison” filmini seyrettiniz mi? Sinemalarda çok uzun süre oynamadı, IMDB’deki puanı da oldukça düşük. Ama ben çok beğendim! Belki oldukça mutsuz olduğum ve her şeyi sorguladığım bir günün sonunda izlediğim için fazlasıyla çarptı beni.
Film özet olarak, oldukça hırslı bir işkadını olan Marguerite’in, yedi yaşındayken yazdığı ve kırk yaşına bastığında kendisine gönderilmek üzere notere teslim ettiği mektuplarını okuyarak geçmişiyle yüzleşmesini anlatıyor. Önce mektupları yadsıyor; noterden onları göndermeyi kesmesini istiyor. Ama yaşlı adam vazgeçmiyor ve Marguerite’in de inadının kırılmasıyla, çocukluğu zorluklarla geçen küçük kızın, gözünü hırs bürümüş işkadınına dönüşümünün hikâyesini masalsı görüntüler eşliğinde izliyoruz.

Filmden o kadar etkilendim ki, sinemadan çıkarken, hayatımda mutlu olmadığım kısımları değiştirmek üzere planlar yaparken buldum kendimi. Jenerikte çalan, Lisa Mitchell’ın “Neopolitan Dreams” adlı parçası da inanılmaz keyifli.

“Aşka Fırsat Ver” insanı biraz sarssa da, soğuk kış günlerinde hayallere dalmasına ve yepyeni bir enerjiyle dolmasına neden oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...