20 Aralık 2010

YILBAŞI AĞACI

Yılbaşında ağaç alıp süsleme geleneğimiz olmasa da, bu aralar beni saran değişim rüzgârına kapılıp, yeni bir şeyler denemek istedim. 
Malzemelerin birçoğu evde el altında olan şeylerdi (makas, kurşun kalem, bozuk para, tel, boncuklar, iğne-iplik); ağacın kendisini erkek arkadaşımın annesi hediye olarak getirmişti; süs yapmak için kullandığım kâğıt ise bir süpermarketin tanıtım broşürüne aitti (ilk fotoğrafta görülüyor; sanırım hala edinebilirsiniz).
Malzemeler
Yapılışı ise oldukça basit. Bozuk paralarla renkli kısımlara daireler çizdim (serbest elle birkaç de kalp ekledim), sonra da kestim. Bu aşamanın biraz zaman aldığını, daire şekilleri kesmenin göründüğü kadar kolay olmadığını söylemeliyim. Ama gözünüzü korkutmasın; eliniz alıştıktan sonra 15-20 dakikada tamamlanıyor ve sonunda çil çil renkli kâğıdınız oluyor (fona yakın renkte oldukları için sarılar çok net gözükmüyor).
Rengârenk süsler
Daha sonra, 2 m kadar iplik kesip (ağacın büyüklüğüne göre daha kısa/uzun olabilir), iğneye geçirdim. İlk şeklimi uygun bir yerinden iğneyle deldim ve ipliğin sonuna geldiğimde iki kez düğüm attım. Sonra da, şeklimin rengiyle uyumlu bir boncuk seçerek bunu da iplikten geçirdim ve yine iki kez düğüm attım. Bundan sonra, ipliğin sonuna kadar, 10 cm'lik aralıklarla, aynı işlemi tekrarladım; ve tümü tamamlandığında da, ipi ağacın etrafına doladım.
Bitmiş süsler
Ve, ta taa.. İşte ilk yılbaşı ağacımız. Evet, belki hediyelerimizi altına yerleştir(e)meyeceğiz ama, mini mini ağacımızı yine de çok sevdim…
Yılbaşı ağacımız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...