8 Ağustos 2014

ANNE OLUNCA ANLADIM


“3 aydır nerelerdeydin?” diye soranlarınız olursa, “anneliği öğreniyordum” diye cevap verebilirim. “Peki neler öğrendin?” derseniz:
  • Anneliğin -ve herhalde babalığın da- dünyanın en zor ama en tatmin edici “işi” olduğunu;
  • Bebeğinizin ilk bilinçli gülümsemesine, ilk agusuna, ilk “kahkahasımsına” vb şahit olduğunuzda, içinizi tarif edilemez bir mutluluk kapladığını;
  • Acıyla ağladığında kendinizi ne kadar çaresiz hissedebileceğinizi;
  • 7 gün 24 saat bebeğinizi öpüp, koklayıp, kucaklamaktan ve onu uzun uzun seyretmekten asla sıkılmayacağınızı;
  • Ama bunları bir başkası yaptığında (baba hariç!) için için kıskandığınızı; hatta itiraf edeyim kızabildiğinizi;
  • Her sabah uyandığınızda, gözlerinizi “acaba bugün yeni bir şey öğrenmiş olacak mı?” diye açtığınızı;
  • Kusmuk, kaka ve tükürüğe bulanmış haldeyken bile bebeğinizin size her zaman ve kesinlikle dünyanın en güzel varlığı olarak gözüktüğünü;
  • Ve bu güzel varlığı, sevdiceğinizle birlikte ve aşkla dünyaya getirmiş olmaktan dolayı, birbirinizi öncekinden on kat, yüz kat, bin kat daha fazla sevdiğinizi.

Ama bunlarla beraber şunları da öğrendim:
  • İlk gün/hafta/ayların çok çok çok zor olabileceğini (özellikle ilk bebekse) ve bir destek mekanizması olmadığı takdirde ciddi olarak zorlanılabileceğini (bu vesileyle, neredeyse 3 ay tam zamanlı olarak bizimle kalan anneme tekrar teşekkür ederim);
  • Bu süre zarfında pek de uyunmadığını; uyunsa bile tilki uykusu şeklinde, saatler değil de ancak dakikalar sürdüğünü; zamanın günlerle değil, birbirine eklenen ve upuzuuun bir güne benzeyen anlarla ölçüldüğünü;
  • Yeni doğan her bebeğin 2-3 saatte bir uyanıp meme emmediğini; bazılarının azıcık uyuyup-uyanıp, saatlerce emdiğini (bkz. Ekin); bazılarınınsa saatlerce uyuyup-uyanıp birkaç dakika içinde yeniden uyuyabildiğini (böylesine denk gelenler şanslarına şükretsinler diyorum, başka da bir şey demiyorum!);
  • Emzirmenin kesinlikle mucizevi bir eylem olmakla birlikte, çok da kolay olmayabileceğini (bu konuda İngilizce bilenlere, şu yazıyı okumalarını şiddetle tavsiye ederim; en umutsuz anlarımda bana devam etmem için güç verdi);
  • 37’sinde çocuk yaptıktan sonra, zaman zaman “dertsiz başıma dert mi açtım acaba?” diye düşünmenin ayıp olmadığını (naçizane tavsiyem, çocuk sahibi olmak istiyorsanız, mümkünse 30’dan önce halledin);
  • Yine ilk gün/hafta/aylarda, değil bloğa yazı yazmak ya da instagrama fotoğraf koymak; duş almak, yemek yemek ve hatta dişlerinizi fırçalamak için bile vakit bulunamayabileceğini (bunu da araya sıkıştırdım ki, mazeretim olduğu anlaşılsın).

Son olarak da:
  • İlk birkaç hafta -özellikle de 3 ay- geçtikten sonra, işlerin gerçekten de kolaylaşmaya başladığını (tünelin sonunda ışık var!);
  • Ve emzirmenin inanılmaz bir hızla kilo verdirdiğini (aldığım 22 kilonun 19’unu, nasıl olduğunu anlamadan verdim. Tabii ilk ay, emzirmenin yanı sıra, Ekin'i uyutmak için, evi bir baştan bir başa sallanarak -zıplayarak da denebilir- dolaşmamın da etkisi vardır mutlaka!).

Umarım bir dahaki yazı için 3 ay bekletmem sizi. Ne diyelim, kısmet…

17 yorum:

  1. okuyunca lohusalık günlerim geldi aklıma :) en güzel zamanlar tadını çıkarın. Birde tavsiye bunların çok minik olduklarına bakmayın çok feci adam kullanırlar :D ortada gerçekte önemli bir durum yoksa kural koymaktan çekinmeyin. Allah sağlıkla, mutlulukla, güle güle büyütmeyi nasip etsin İnşAllah. :)

    YanıtlaSil
  2. çok şirin maşallah, güle güle büyütün miniği :)

    YanıtlaSil
  3. eskiden kafamın çok karışık olduğunu sanırdım. anne olunca kafa karışıklığı neymiş anladım!

    YanıtlaSil
  4. Anne olmak anlatılmıyor yaşanıyor işte

    YanıtlaSil
  5. ahh ahh geçtiğim yollar geldi aklıma...insan unutuyr zamanla.. 31 ay nasıl geçti anlamadım.. ben de yeni tuvalet eğtiimini hallettim... onlar mutlu oldukça biz de mutlu oluyoruz..
    sağlıkla..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, Allah analı babalı büyütsün maşallah :) bir şey soracaktım ben size. Misinalı şiş seti sipariş ettim demişsiniz ebay'dan geldimi acaba? fiyatı ve kalitesi nasıl geldiyse? teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba sizi takibe aldım, beklerim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...