5 Ağustos 2011

PESTO (FESLEĞENLİ SOS)


Fesleğen bizim geleneksel yeşilliklerimizin -nane, maydanoz, dereotu, vb- içinde yer almasa da, benim için daha  ilk tanışmada hepsinin önüne geçerek kalbimde koca bir yer edinmiştir. Hal böyle olunca, başlarda, restoranlarda sunulan fiyakalı isimli fesleğenli makarnalara ve marketlerde küçücük kavanozlarda satılan pesto versiyonlarına küçük çaplı bir servet bayıldığımı itiraf etmeliyim.

Ancak ne zaman ki pesto denilen şeyin fesleğen, sarımsak, parmesan, çam fıstığı ve zeytin yağından oluştuğunu öğrendim; o zaman benim için bir milat oldu diyebilirim. Şimdilerdeyse, çabucak hazırlanması nedeniyle evden eksik olmuyor desem abartmış olmam sanırım.

Makarna veya salataya sos olarak kullanılabileceği gibi, sadece kızarmış ekmek üstüne sürerek de atıştırmalık olarak yenilebiliyor. Fakat uyarmadı demeyin, ciddi bir bağımlılık yaratıyor!

Malzemeler (1 küçük kavanoz için):

  • 1 demet fesleğen
  • 2 diş sarımsak
  • 1 kahve fincanı ince rendelenmiş parmesan (yüksek fiyatı nedeniyle ben genelde eski kaşar kullanıyorum)
  • 2 yemek kaşığı çam fıstığı (soyulmuş ceviz, badem, fındık vb de olabilir)
  • 1/2 su bardağı sızma zeytin yağı

Yapılışı:

  • Fesleğen yapraklarını robotta iyice çekin. 
  • Çam fıstıklarını havanda ya da -benim de yaptığım gibi- bir buzdolabı poşeti içine koyarak bir su bardağıyla dövün.
  • Sarımsakları ince rendeleyin veya havanda dövün.
  • Fıstıkları, sarımsağı, zeytin yağını da roboto ekleyerek, her şeyi iyice birbirine karıştırın (fakat karışımın bulamaca dönmemesine özen gösterin).

Tazecik pestonuzu, bir dilim kızarmış ekmek üstüne sürerek kalite kontrolünü yapın. Kalanı, temiz bir kavanoza koyarak, buzdolabında 1 hafta - 10 gün kadar saklayabilirsiniz. Emin olun bu süreden çok daha önce nihai hedefine -yani midenize- ulaşmış olacaktır zaten ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...