9 Mart 2011

EJDERHA DÖVMELİ KIZ - STIEG LARSSON

Genelde "çok satanlar"dan -en azından bir süre- uzak durmaya çalışıyorum. Ejderha Dövmeli Kız'ı okumakta da bu sebeple hiç acele etmedim. Ama geçen gün başka bir kitap aramak için girdiğim Pandora'da, aradığım kitabı bulamayıp, Ejderha Dövmeli Kız'ın İngilizcesinin, Türkçesinin yarı fiyatına olduğunu görünce dayanamayıp aldım. 

Kitapta gerek karakterler gerek olay örgüsü oldukça iyi kurgulanmış; sonuna kadar yüreğim ağzımda okudum diyebilirim. Bitince de neden ikinci ve üçüncü kitapları da almadım diye kızdım kendime.

Hikaye, bir iş adamına iftira atmakla suçlanan gazeteci Mikael Blomkvist'in, yeğeni kırk yıl önce kayıplara karışan, İsveç'in sanayi devlerinden Henrik Vanger tarafından, olayı araştırmak üzere bir yıl için tutulmasını ve araştırması sırasında yaşananları konu alıyor. 

Kitabın İsveççedeki özgün ismi "Kadınlardan Nefret Eden Erkekler"miş. Bu isim, bölüm başlarında verilen bilgilerle daha çok örtüşüyor aslında*. Sonraki kitapları bilmiyorum ama, Lisbeth Salander'ın (yani ejderha  dövmeli kız) bu kitaptaki rolü de kitaba ismini verecek kadar ağırlıklı değil zaten. Ama "Ejderha Dövmeli Kız"ın, "Kadınlardan Nefret Eden Erkekler"den çok daha cezbedici bir isim olduğunu kabul etmek gerekiyor.

İyi bir polisiye okumak istiyorsanız Ejderha Dövmeli Kız'ı daha fazla bekletmeyin derim. Ben de en kısa zamanda serinin devamı olan, "Ateşle Oynayan Kız" ve "Arı Kovanına Çomak Sokan Kız"ı okuyacağım. Umarım ilk kitap kadar sürükleyicidirler.

* İsveç'teki kadınların %18'i, bir erkek tarafından tehdit edilmiş; %46'sı bir erkek tarafından şiddete maruz kalmış; %13'ü cinsi münasebet  haricinde şiddetli cinsel saldırıya uğramış; ve bunların %92'si en son olayı polise bildirmemiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...