30 Aralık 2010

AYVA REÇELİ

Ayva reçeline bayılırım. Hele bir de el yapımıysa kaşık kaşık yiyebilirim. O yüzden de cesaretimi toplayıp, bir denemeye karar verdim. İnterneti ve kitaplarımı karıştırdım; anneannemin anlattıklarını hatırlamaya çalıştım ve genelde olduğu, gibi biraz oradan biraz buradan kafama göre yaptım. Üstelik sadece üç çeşit malzeme kullanarak:
  • 2 orta boy ayva (ne olur ne olmaz diyerek!) 
  • 1 su bardağından bir parmak az toz şeker 
  • 1 kaşık limon suyu 
Önce tabiî ki ayvaları soydum ve dilimledim. Ben önce sekize böldüm, sonra da her parçayı küçük küçük dilimledim. Anneannem rendelerdi ama benim ayvalar biraz sert olduğu için uğraşamadım. Robotta yapılabilirdi belki ama o da aklıma gelmedi.
Sonra hepsini orta boy bir tencereye koyup, dilimlerken ayırdığım 10-15 çekirdeği (renk versin diye) ve şekeri üzerlerine ekledim ve karıştırdım.
Bir saat kadar ayvanın suyunu salması için bıraktım; arada da yine karıştırdım. Bir saat sonra -gözlerime inanamadım ama- tencerede bir bardaktan fazla su birikmişti.
Ben ayrıca su eklemeden kısık ateşte pişirdim. Çok sulu reçel isteyenler yarım/bir bardak daha su ekleyebilirler üstüne. Kaynayıp, ağdalaşmaya başladığında da limon suyunu ekleyip karıştırdım ve biraz daha bekleyip altını kapattım.
Ve kendime hâkim olamayıp hemen bir tabağa koyup kaşıkladım. İlk deneme için hiç de fena değildi diyebilirim. Rengi biraz daha kırmızı olsa daha fotojenik olabilirdi! Sanırım bunun için, bazı tariflerde birkaç dal karanfil görmüştüm ama ben pek sevmediğim için eklemedim.
Sadece bir kavanoz çıktığı ve oldukça kısa zamanda bitireceğimizi tahmin ettiğimden, kavanozu sterilize etmekle uğraşmadım. Ama daha fazla olacaksa buna da dikkat etmek gerekebilir. Özellikle de metal kapaklar söz konusuysa.
İlk reçel denememden erkek arkadaşım da gayet memnun kaldığına göre, artık gelsin ayvalar gitsin çilekler. Kim bilir, belki bir gün aşure bile yaparım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...