7 Mart 2014

BEBEĞİMİZİN İLK ELBİSESİ

"Görmemişin kızı oluyormuş, tutmuş el kadar -üstelik daha ortalıkta bile olmayan- bebeğe elbise dikmiş" demezsiniz umarım!


Ama geçenlerde kumaş stoğumu çıkarıp da bu lolipop renginde ve tülbentten hallice kalınlıkta kumaşı bulunca kendimi tutamadım!


Kalıp olarak Made by Rae'nin Little Geranium elbisesini kullandım. Daha büyük bedenler için satın alabileceğiniz bu kalıbın 0-3 ay bedenini, ücretsiz olarak siteden PDF olarak bilgisayarınıza indirebiliyorsunuz.

Önemli olan nokta, çıktıyı alırken "Sayfa Ölçekleme" başlığı altında "Yok"u seçmeniz. Çıktıyı aldıktan sonra, sayfa kenarlarındaki karolajın 1'er inç (yaklaşık 2.5 cm) aralıkla olduğunu kontrol etmeyi unutmayın. Anlatım dili İngilizce, fakat fotoğraf ve diyagramlar sayesinde anlamak çok zor olmayacaktır sanıyorum.

Kalıp hem çok şeker hem de ücretsiz olunca oldukça popüler olmuş gözüküyor. Dikenler 1 günde, hatta birkaç saatte bitirdiklerini yazıyorlar. Fakat ben koca karnımla, uflaya puflaya iki tam günde diktiğimi itiraf etmeliyim.

Elbisenin önü düz; arkasında, bebeğe kolayca giydirip çıkartmak için bir açıklık bırakılmış. Benim ilik açma fobim olduğu için çıtçıt bastırdım. Seçme şansım olsaydı, elbisenin rengine daha yakın bir renk seçerdim ama gittiğim yerde siyah, beyaz, altın ve gümüş vardı sadece; ben de gümüşü seçtim.


Biraz daha kumaşım olsaydı, bebek bezinin üzerine giydirmek için bir de külot yapacaktım. Ama ne yazık ki ancak elbiseye, bir de kırpık parçalarla bir saç bandı yapmaya yetti kumaşım. Sanırım Cuma ya da Çarşamba pazarlarından birinden 50 kuruşa ya da fazla fazla 1 liraya almış olmalıyım!


Saç bandı için yaptığım çiçeklerden birini, elbisenin popo kısmına diktim. Çok şeker oldu. Elimde iki çiçek daha var. Onları da becerebilirsem patik yapıp, üzerine dikeceğim.

Elbiseyi diktim ama bir türlü kaldıramadım! Elime alıp alıp, sevip okşuyorum. İçini bir doldursam, benden mutlusu olmayacak...

8 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, güle güle gelsin, güzel günlerde giysin bebişiniz.

    YanıtlaSil
  2. Çok şirin olmuş, elinize sağlık. Sağlıkla dünyaya gelip giyilsin:).

    YanıtlaSil
  3. Çok cici olmuş coook.Sağlıkla gelsin de giysin minnoş.Benim minnoş 2 yaşında olcak doğmadan diktiklerimi hala giyemedi ;) Nasıl bir şeyse kocaman yapmışım :) Öpücükler..

    YanıtlaSil
  4. Ama çok güzel. Çok yakışacaktır. Güzeliklerle büyüsün :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, içini doldurur da hatta sığmaz bile. Zaman çabuk geçiyor:(

    YanıtlaSil
  6. bayıldım yaaa! hiç görmemiş falan demem, aksine "kızım olsa ben neler dikerim!" derim ;p bu arada ücretsiz kalıp için de teşekkürler. sağlıkla kavuşun inşallah :))

    YanıtlaSil
  7. çook tatlı yaaaaa tablo gibi as dursun :) bak bak için açılır

    YanıtlaSil
  8. Herkese çoook teşekkürler!
    Bu ara hazırlıklar son sürat gidiyor; o yüzden blogla yine ilgilenemiyorum. Geç gelen cevap için kusura bakmayın lütfen...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...